Fortrolighedspolitik vedrørende behandling af personoplysninger

 

Vi anser det for at sikre retten til beskyttelse af personoplysninger som en grundlæggende Smart Balance -forpligtelse, derfor vil vi afsætte alle nødvendige ressourcer og bestræbelser på at behandle dine data i fuld overensstemmelse med forordning (EU) 2016/679 (“General Data Protection Regulation” eller "GDPR"), samt med enhver anden lovgivning, der finder anvendelse på det rumænske område. Da et af hovedprincipperne i denne lovramme er gennemsigtighed, har vi udarbejdet dette dokument for at informere dig om, hvordan vi indsamler, bruger, overfører og beskytter dine personlige data, når du interagerer med os om produkter og tjenester. herunder vores websted eller mobilapplikationer.

Vi forbeholder os retten til med jævne mellemrum at opdatere og ændre denne fortrolighedspolitik for at afspejle eventuelle ændringer i den måde, vi behandler dine personoplysninger på eller ændringer i lovkrav. I tilfælde af sådanne ændringer viser vi den ændrede version af fortrolighedspolitikken på vores websted, og derfor bedes du kontrollere indholdet af denne fortrolighedspolitik med jævne mellemrum.

Hvem vi er, og hvordan du kan kontakte os

Smart Balance er handelsnavnet for Evo Belgium, en juridisk person med belgisk statsborgerskab, der har sit hovedsæde i AVENUE CROKAERT 72, zip 1150 WOLUWE SAINT PIERRE, by Brussel, land BELGIEN med unik finanspolitisk registreringskode BE0746715205 (i det følgende "Smart Balance" eller os "). I forbindelse med databeskyttelseslovgivningen er vi operatør, når vi behandler dine personoplysninger.

Da vi altid er åbne for at høre dine meninger samt give dig yderligere oplysninger, du kan have brug for vedrørende behandlingen af ​​dine data, opfordrer vi dig til at kontakte Smart Balace Data Protection Officer på sales@smartbalanceshops.com eller via mail eller kurer til adressen AVENUE CROKAERT 72, zip 1150 WOLUWE SAINT PIERRE, city Brussel, land BELGIEN - med omtale: til opmærksomhed fra Smart Balance, der er ansvarlig for databeskyttelse.

Hvilke kategorier af personoplysninger behandler vi

Vi indsamler generelt dine personoplysninger direkte fra dig, så du har kontrol over den type oplysninger, du giver os. For eksempel modtager vi oplysninger fra dig som følger:

Når du opretter en Smart Balance -konto, sender du os: din e -mail -adresse, for- og efternavn;

På din personlige side (Min konto) i Smart Balance-platformen kan du tilføje yderligere oplysninger, såsom: foto, køn, kaldenavn, mobiltelefonnummer, fastnetnummer, fødselsdato, uddannelsesniveau, leveringsadresser, alternativ adresse e- mail, bankkortoplysninger osv.;

Når du afgiver en ordre, giver du os oplysninger som: det ønskede produkt, navn og efternavn, leveringsadresse, faktureringsoplysninger, betalingsmetode, telefonnummer, bankkortoplysninger osv.

Vi tilbyder dig også mulighed for at registrere dig på Smart Balance -platformen via din Facebook- eller Google -konto. Hvis du vælger en af ​​disse muligheder, bliver du dirigeret til en side, der administreres af Facebook Inc / Google LLC, hvor de vil informere dig om overførsel af dine data til Smart Balance. Du kan se Facebook og Googles privatlivspolitikker ved hjælp af følgende links:

https://www.facebook.com/about/privacy

https://policies.google.com/privacy

 

Vi kan også indsamle og behandle visse oplysninger om din adfærd, mens vi besøger vores websted eller bruger din smartphone til at tilpasse din online oplevelse og give dig tilbud, der er skræddersyet til din profil. vi inviterer dig til at finde ud af flere detaljer i denne forbindelse ved at konsultere afsnittet om formålene med behandling nedenfor.

På vores websted og i smartphoneapplikationen kan vi gemme og indsamle oplysninger i cookies og lignende teknologier i henhold til cookiepolitikken.

Vi indsamler eller behandler ikke følsomme data, der er inkluderet i den generelle databeskyttelsesforordning i særlige kategorier af personoplysninger. Vi ønsker heller ikke at indsamle eller behandle data om mindreårige under 16 år.

 

Hvad er formålet med og begrundelsen for behandlingen

Vi vil bruge dine personoplysninger til følgende formål:

1. At levere Smart Balance -tjenester til din fordel.

Dette generelle formål kan efter behov omfatte følgende:

a) Oprettelse og administration af kontoen inden for Smart Balance -platformen;

b) Ordrebehandling, herunder overtagelse, validering, forsendelse og fakturering;

c) løsning af aflysninger eller problemer af enhver art i forbindelse med en ordre, de købte varer eller tjenester;

d) Returnering af produkterne i henhold til lovbestemmelserne;

e) Refusion af produkternes værdi i henhold til lovbestemmelserne

f) Bevilling af finansiering via eCredit i samarbejde med vores partnere Cetelem og BRD Finance;

g) Udstedelse af Smart Balance -kortet fra Revolut;

h) Levering af supporttjenester, herunder svar på dine spørgsmål om dine ordrer eller Smart Balance -varer eller -tjenester eller Smart Balance -partnernetværk.

Behandlingen af ​​dine data til disse formål er i de fleste tilfælde nødvendig for konklusionen

2. For at forbedre vores tjenester

Vi vil altid tilbyde dig den bedste online shoppingoplevelse. For at gøre dette kan vi indsamle og bruge visse oplysninger om din købers adfærd, vi kan invitere dig til at udfylde spørgeskemaer om tilfredshed efter afslutningen af ​​en ordre, eller vi kan foretage markedsundersøgelser og forskning direkte eller ved hjælp af partnere.

Vi baserer disse aktiviteter på vores legitime interesse i at drive forretning, og sørger altid for, at dine grundlæggende rettigheder og friheder ikke påvirkes.

 

3. Til markedsføring

Vi vil gerne holde dig informeret om de bedste tilbud på de produkter / tjenester, der interesserer dig. I denne forbindelse kan vi sende dig enhver form for besked (såsom: e-mail / SMS / telefon / mobil push / webpush / etc.) Indeholder generelle og tematiske oplysninger, oplysninger om produkter, der ligner eller supplerer dem, du har købt dem, oplysninger om tilbud eller tilbud, oplysninger om produkter tilføjet i afsnittet "Min konto / indkøbskurv" eller sektionen "Konto / favoritter", eller du har vist interesse for at købe dem, samt anden kommerciel kommunikation såsom forskningsmarked og mening afstemninger, og vi kan vise personlige anbefalinger på webstedet og i smartphone -appen. For at give dig oplysninger af interesse for dig kan vi bruge visse data om din købers adfærd (f.eks. Produkter, der er set / tilføjet til din ønskeliste / købt) til at oprette en profil for dig. Vi sikrer altid, at en sådan behandling udføres i overensstemmelse med dine rettigheder og friheder, og at de beslutninger, der træffes på grundlag af dem, ikke har nogen juridisk effekt på dig og ikke påvirker dig på lignende måde i væsentligt omfang.

I de fleste tilfælde baserer vi vores marketingkommunikation på dit forudgående samtykke. Du kan til enhver tid ændre mening og trække dit samtykke tilbage ved at:

- Ændring af indstillingerne på klientkontoen i afsnittet "Mine abonnementer";

- Adgang til afmeldingslinket, der vises i de meddelelser, du modtager fra os; eller igennem

- Kontakt Smart Balance ved hjælp af kontaktoplysningerne beskrevet ovenfor.

I visse situationer kan vi basere vores marketingaktiviteter på vores legitime interesse i at promovere og udvikle vores virksomhed. Under alle omstændigheder, hvor vi bruger oplysninger om dig til vores legitime interesse, tager vi os af alle nødvendige foranstaltninger for at sikre, at dine grundlæggende rettigheder og friheder ikke påvirkes. Du kan dog til enhver tid bede os om de metoder, der er beskrevet ovenfor, for at stoppe behandlingen af ​​dine personoplysninger til marketingformål, og vi behandler din anmodning.

4. At forsvare vores legitime interesser

Der kan være situationer, hvor vi bruger eller videregiver oplysninger for at beskytte vores rettigheder og forretninger. Disse kan omfatte:

- Foranstaltninger til beskyttelse af webstedet og brugere af Smart Balance -platformen mod cyberangreb:

- Foranstaltninger til forebyggelse og afsløring af svigagtige forsøg, herunder videregivelse af oplysninger til de kompetente offentlige myndigheder

- Foranstaltninger til håndtering af forskellige andre risici.

Det generelle grundlag for disse former for behandling er vores legitime interesse i at forsvare vores kommercielle aktiviteter, idet det forstås, at vi sikrer, at alle de foranstaltninger, vi træffer, garanterer en balance mellem vores interesser og dine grundlæggende rettigheder og friheder.

I visse tilfælde baserer vi behandlingen også på lovbestemmelser såsom forpligtelsen til at sikre beskyttelsen af ​​varer og værdier, der er givet i den gældende lovgivning i dette spørgsmål.

Hvor længe opbevarer vi dine personlige data

 

Som hovedregel gemmer vi dine personlige data, så længe du har en konto på Smart Balance -platformen. Du kan til enhver tid bede os om at slette visse oplysninger eller lukke din konto, og vi vil besvare sådanne anmodninger med forbehold af, at visse oplysninger opbevares, herunder efter lukning af din konto, hvor det kræves i henhold til gældende lov eller vores legitime interesser.

 

Til hvem vi videregiver dine personoplysninger

Hvor det er relevant, kan vi overføre eller give adgang til visse personlige data til dine følgende kategorier af modtagere:

- virksomheder inden for samme gruppe af virksomheder som Smart Balance;

- Smart Balance partner netværk;

- budtjenesteudbydere

- betalings- / banktjenesteudbydere

- udbydere af marketing- / telemarketingtjenester;

- udbydere af markedsundersøgelser;

- forsikringsselskaber;

- IT -udbydere

- andre virksomheder, som vi kan udvikle fælles programmer med til at tilbyde vores varer og tjenester på markedet.

Hvis vi har en juridisk forpligtelse, eller hvis det er nødvendigt at forsvare en legitim interesse, kan vi også videregive visse personoplysninger til offentlige myndigheder.

Vi sikrer, at tredjeparters adgang til dine data under privatret sker i overensstemmelse med lovbestemmelserne om databeskyttelse og fortrolighed af oplysninger baseret på kontrakter indgået med dem

I hvilke lande overfører vi dine personoplysninger

Vi gemmer og behandler i øjeblikket dine personoplysninger i Rumænien.

Vi kan dog overføre visse af dine personoplysninger til enheder i EU eller uden for Unionen, herunder i lande, som Europa -Kommissionen ikke har anerkendt et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau for personoplysninger.

Vi vil altid tage skridt til at sikre, at enhver international overførsel af personoplysninger administreres omhyggeligt for at beskytte dine rettigheder og interesser. Overførsler til tjenesteudbydere og andre tredjeparter vil altid være beskyttet af kontraktlige forpligtelser og, hvor det er relevant, af andre garantier, såsom standardkontraktbestemmelser udstedt af Europa -Kommissionen eller certificeringsordninger, som f.eks.

Beskyttelse af personlige oplysninger til beskyttelse af personoplysninger, der overføres fra EU til USA.

Du kan når som helst kontakte os ved hjælp af de kontaktoplysninger, der er angivet ovenfor, for at finde ud af mere om de lande, hvor vi overfører dine data, samt de garantier, vi har pålagt vedrørende disse overførsler.

Hvordan vi beskytter sikkerheden for dine personoplysninger

 

Vi er forpligtet til at sikre sikkerheden af ​​personoplysninger ved at implementere passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger i henhold til branchestandarder.

Overførslen af ​​dine personlige data sker ved hjælp af de nyeste krypteringsalgoritmer og gemmes på sikre servere, samtidig med at data redundans sikres.

Vi bruger PayU -betalingsprocessor -tjenester til at foretage betalinger. Alle betalingsoplysninger er krypteret ved hjælp af HTTPS -teknologi med TSL 1.2 -kryptering.

På trods af de foranstaltninger, der er truffet for at beskytte dine personoplysninger, advarer vi dig om, at overførsel af oplysninger via internettet generelt eller via andre offentlige netværk ikke er helt sikker, er der risiko for, at dataene kan ses og bruges af tredjemand fester. uautoriserede parter. Vi kan ikke holdes ansvarlige for sådanne sårbarheder i systemer, der ligger uden for vores kontrol.

Hvilke rettigheder har du?

 

Den generelle databeskyttelsesforordning giver dig en række rettigheder i forhold til dine personoplysninger. Du kan anmode om adgang til dine data, rette eventuelle fejl i vores filer og / eller gøre indsigelse mod behandlingen af ​​dine personoplysninger. Du kan også udøve din ret til at klage til den kompetente tilsynsmyndighed eller gå til domstolene. Hvor det er relevant, kan du også have ret til at anmode om sletning af dine personoplysninger, retten til at begrænse behandlingen af ​​dine data og retten til dataportabilitet.

Flere oplysninger om hver af disse rettigheder kan fås ved at se nedenstående tabel.

For at udøve dine rettigheder kan du kontakte os ved hjælp af kontaktoplysningerne ovenfor. Bemærk følgende, hvis du ønsker at udøve disse rettigheder:

Identitet.

Vi tager seriøst fortroligheden af ​​alle optegnelser, der indeholder personoplysninger. Af denne grund, bedes du sende os dine anmodninger vedrørende sådanne registreringer ved hjælp af din Smart Balance -kontos e -mailadresse. Ellers forbeholder vi os retten til at verificere din identitet ved at anmode om yderligere oplysninger med det formål at bekræfte din identitet.

Gebyrer.

Vi vil ikke opkræve et gebyr for at udøve nogen ret i forbindelse med dine personlige data, medmindre din anmodning om adgang til oplysninger er ubegrundet, gentaget eller overdreven, i hvilket tilfælde vi vil opkræve et rimeligt beløb. under sådanne omstændigheder. Vi informerer dig om eventuelle gebyrer, inden du behandler din ansøgning.

Responstid.

Vi har til hensigt at besvare eventuelle gyldige anmodninger inden for højst en måned, medmindre dette er særligt kompliceret, eller hvis du har fremsat flere anmodninger, i hvilket tilfælde vi vil svare inden for højst to måneder. Vi giver dig besked, hvis vi har brug for mere end en måned. Vi kan spørge dig, om du kan fortælle os præcis, hvad du vil modtage, eller hvad der bekymrer dig. Dette hjælper os med at handle hurtigere og forkorte svartiden på din anmodning.

Tredjeparts rettigheder.

Vi må ikke efterkomme en anmodning, hvis det vil påvirke andre registreres rettigheder og friheder negativt.

Målrettigheder Beskrivelse

Adgang Du kan spørge os:

• for at bekræfte, om vi behandler dine personoplysninger;

• give dig en kopi af disse data;

• at give dig andre oplysninger om dine personoplysninger, f.eks. De data, vi har, hvad vi bruger dem til, hvem vi videregiver dem til, hvis vi overfører dem til udlandet, og hvordan vi beskytter dem, hvor længe vi opbevarer dem, hvilke rettigheder du har, hvordan kan du klage, hvor vi har dine data fra, i det omfang oplysningerne ikke allerede er givet dig af disse oplysninger.

Rettelse

Du kan bede os om at rette eller supplere dine unøjagtige eller ufuldstændige personoplysninger.

Vi kan prøve at kontrollere nøjagtigheden af ​​dataene, inden vi retter dem.

Sletning af data Du kan bede os om at slette dine personlige data, men kun hvis:

• de ikke længere er nødvendige til de formål, de blev indsamlet til; eller

• du ​​trak dit samtykke tilbage (hvis databehandlingen var baseret på samtykke); eller

• udøve en juridisk ret til at modsætte sig; eller

• de blev behandlet ulovligt; eller

• vi har en juridisk forpligtelse i denne henseende.

Vi er ikke forpligtet til at efterkomme din anmodning om at slette dine personoplysninger, hvis behandlingen af ​​dine personoplysninger er nødvendig:

• for overholdelse af en juridisk forpligtelse; eller

• for at finde, udøve eller forsvare en ret i retten.

Der er visse andre omstændigheder, hvor vi ikke er forpligtet til at efterkomme din anmodning om at slette data, selvom det er de to mest sandsynlige omstændigheder, hvor vi kan afvise denne anmodning.

Bemærk, at før du udøver denne ret, skal du downloade fra din Smart Balance -konto og gemme alle dokumenter, der er relateret til ordrer foretaget fra Smart Balance, uanset om faktureringen blev foretaget til dig eller til en anden fysisk eller juridisk person (f.eks .: fakturaer , garantibevis). Hvis du ikke gør dette, før du udøver din ret til at slette, vil du miste alle disse dokumenter, og Smart Balance vil ikke være i stand til at levere dem efter behov, fordi processen med at slette data og konto Smart Balance med alle dens data og dokumenter, er en irreversibel proces.

Begrænsning af databehandling

Du kan bede os om at begrænse behandlingen af ​​personoplysninger, men kun hvis:

• deres nøjagtighed er udfordret (se afsnittet om berigtigelse), så vi kan kontrollere deres nøjagtighed; eller

• behandlingen er ulovlig, men du ønsker ikke, at dataene skal slettes; eller

• de ikke længere er nødvendige til de formål, de blev indsamlet til, men du har brug for dem til at etablere, udøve eller forsvare en ret i retten; eller

• Du har udnyttet din ret til at gøre indsigelse, og verifikationen af ​​vores rettigheder er gældende.

Vi kan fortsætte med at bruge dine personlige data efter en anmodning om en begrænsning, hvis:

• vi har dit samtykke; eller

• at fastslå, udøve eller sikre forsvaret af en ret i retten; eller

• for at beskytte Smart Balance eller en anden fysisk eller juridisk person.

Data portability
You may ask us to provide you with personal data in a structured, commonly used and automatically readable format, or you may request that it be "ported" directly to another data controller, but in each case only if:
• the processing is based on your consent or on the conclusion or execution of a contract with you; and
• processing is done by automatic means.
Opposition
You may object at any time, for reasons related to your particular situation, to the processing of your personal data under our legitimate interest, if you consider that your fundamental rights and freedoms prevail over this interest.
You may also object at any time to the processing of your data for direct marketing purposes (including profiling), without giving any reason, in which case we will terminate such processing as soon as possible.
Automatic decision making
You may request that you not be subject to a decision based solely on automatic processing, but only when that decision:
• produces legal effects on you; or
• affects you in a similar way and to a significant extent.
This right shall not apply where the decision reached following the automatic decision-making:
• we are required to enter into or enter into a contract with you;
• is authorized by law and there are adequate guarantees for your rights and freedoms; or
• is based on your explicit consent.
Complaints
 You have the right to lodge a complaint with the supervisory authority regarding the processing of your personal data. In Romania, the contact details of the data protection supervisory authority are the following:
National Authority for the Supervision of Personal Data Processing
B-dul G-ral. Gheorghe Magheru no. 28-30, Sector 1, postal code 010336, Bucharest, Romania
Phone: +40.318.059.211 or +40.318.059.212;
E-mail: anspdcp@dataprotection.ro
 
Without prejudice to your right to contact the supervisory authority at any time, please contact us in advance, and we promise that we will make every effort to resolve any issue amicably.

We remind you that you can contact at any time the Smart Balance Data Protection Officer by sending your request in any of the following ways:
- by e-mail to: sales@smartbalanceshops.com
- by post or courier to the address: AVENUE CROKAERT 72, zip 1150 WOLUWE SAINT PIERRE, city Brussel, country BELGIUM - with the mention in the attention of the Smart Balance Data Protection Officer.